Jak sprawdzić świece żarowe?
Na podstawie wyglądu świec żarowych, możemy określić stan układu wtryskowego i ogólną kondycję silnika. Jeżeli świeca jest osmolona i gdzieniegdzie posiada widoczne ślady sadzy, jej stan świadczy o nieprawidłowym procesie spalania. Biały nalot na świecy żarowej to wyraźny znak, iż paliwo jest zasiarczone. Wżery znajdujące się na elemencie grzejnym są oznaką zbyt wysokiego napięcia podczas rozruchu, natomiast odpadnięcie części tego elementu spowodowane jest za wczesnym wtryskiem paliwa (przy niewystarczającym jego rozpyleniu).
Jak rozpoznać uszkodzone świece żarowe?
Najczęstsze objawy uszkodzonych świec to:
- zapalenie się kontrolki świec żarowych lub „checkengine”,
- problemy z rozruchem,
- nierówna praca silnika po uruchomieniu,
- wyczuwalne wibracje i stuki,
- kopcenie z rury wydechowej,
- wydłużenie czasu potrzebnego na uruchomienie silnika, wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz.
Kiedy wymienić świece żarowe?
Świece żarowe należy wymienić niezwłocznie po zauważeniu, któregoś z objawów ich uszkodzenia. Jeżeli nie masz doświadczenia, nie próbuj robić tego sam - Twoje działanie może wiązać się z ukręceniem świecy podczas wymiany. Usunięcie resztek świecy kosztuje nawet kilkaset złotych, nie warto więc działać na własną rękę. Proponujemy Ci kompleksową usługę wymiany świec żarowych. Przyprowadź do nas swoje auto, a my naprawimy je szybko i rzetelnie.
Jak sprawdzić wtryskiwacze?
Awarie wtryskiwaczy zdarzają się zazwyczaj przy sporym przebiegu, czyli po około 150 000 przejechanych kilometrów. Nie jest to żadna reguła, ponieważ samochód zadbany, do którego wlewamy dobrej jakości paliwo, na oryginalnych wtryskiwaczach może pokonać dystans nawet 300 000 kilometrów. Problem zaczyna się, kiedy zapominamy o okresowej wymianie filtra bądź tankujemy niepewnego pochodzenia olej napędowy. Wtryskiwacze są na tym punkcie bardzo czułe - z czasem zaczynają się brudzić i zapychać. Warto więc obserwować pracę naszego silnika i w razie potrzeby reagować jak najszybciej.
Jak rozpoznać uszkodzone wtryskiwacze?
Objawy awarii wtryskiwaczy:
- czarny dym, wywołany zbyt dużą dawką paliwa,
- biały dym, który oznacza spalanie oleju,
- problem przy odpalaniu silnika,
- nierówna praca silnika po odpaleniu,
- na jałowym biegu, silnik nierówno działa bądź gaśnie,
- zwiększa się poziom oleju silnikowego (przedostaje się do niego paliwo),
- auto pali nieco więcej niż zazwyczaj,
- zdarzają się spadki mocy podczas jazdy,
- zapalanie się kontrolki świec żarowych lub "check engine" podczas przyspieszania,
- brak możliwości odpalenia silnika.
Jak wyczyścić wtryskiwacze?
Wyciąganie zapieczonych wtrysków i ich regeneracja nie jest najdroższa, ale już całkowita wymiana na nowe to wydatek nawet czterocyfrowy. Warto więc już przy pierwszych objawach udać się do specjalistycznego warsztatu po pomoc, nie czyścić ich na własną rękę. Nasz zakład dysponuje najlepszym sprzętem dostępnym na rynku do tego typu usług, dedykowanym dla danego silnika. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, do cylindra nie przedostanie się nagar ani opiłki metalu, warto więc zainwestować w warsztat spełniający najwyższe standardy.
Jak przedłużyć żywotność wtryskiwaczy?
- regularna wymiana filtrów,
- tankowanie dobrej jakości paliwa,
- odpowiednie serwisowanie w profesjonalnym zakładzie,
- stosowanie uzdatniaczy do oczyszczania wtryskiwaczy.
Co ile wymieniać rozrząd?
Gwarancją bezawaryjnej pracy silnika jest regularna kontrola stanu technicznego paska rozrządu, a także elementów z nim współpracujących. Podstawowy pasek rozrządu wymaga wymiany co około 120 tysięcy kilometrów bądź 5 lat. W przypadku osprzętu zanurzonego w oleju, konieczność serwisu wydłużona jest do 240 tysięcy kilometrów i aż 10 lat.
Przegląd samochodu - co obejmuje?
W ramach przeglądu sprawdzamy między innymi:
- działanie akumulatora,
- amortyzatory,
- filtry (kabinowy, powietrza i paliwa),
- hamulce,
- oświetlenie,
- łożyska kół,
- filtr oleju,
- układ kierowniczy i wydechowy,
- wycieraczki,
- stan opon i ciśnienie.
Jak sprawdzić sprzęgło?
Aby sprawdzić działanie sprzęgła należy odpalić sprzęgło, zaciągnąć hamulec, i wrzucić najwyższy bieg. Jeżeli auto nagle zgaśnie to sprzęgło działa jak należy. Problem zaczyna się jeżeli słychać warczenie, i inne niepokojące dźwięki. Wtedy udaj się do naszego zakładu, pomożemy Ci rozwiązać problem ze sprzegłem.